środa, 11 wrzesień 2024 16:21

Nowatorski projekt edukacyjny w Częstochowie

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Innowacyjny pomysł Politechniki Częstochowskiej Innowacyjny pomysł Politechniki Częstochowskiej Fot: pixabay

Politechnika Częstochowska, we współpracy ze Szkołą Podstawową nr 27, zainaugurowała innowacyjny projekt „Klasa Akademicka”, który ma na celu zbliżenie młodych uczniów do świata nauki i technologii. To pilotażowy program, który oferuje uczniom nie tylko dodatkowe zajęcia z matematyki, ale także możliwość uczestnictwa w wykładach i pokazach na uczelni. Projekt stawia na rozwój pasji do nauk ścisłych, dając młodzieży dostęp do akademickich zasobów już na wczesnym etapie edukacji. Czy to początek nowej ery w edukacji w Częstochowie? W artykule przyjrzymy się korzyściom, jakie niesie za sobą ta wyjątkowa współpraca.

Czego się dowiesz:

  • Na czym polega projekt „Klasa Akademicka” na Politechnice Częstochowskiej?
  • Jakie korzyści przynosi współpraca między Politechniką a Szkołą Podstawową nr 27?
  • Jakie są plany rozwoju projektu „Klasa Akademicka”?
  • Jakie oczekiwania mają uczniowie wobec projektu?

Na czym polega „klasa akademicka”?

„Klasa Akademicka” to pilotażowy projekt, który zainaugurowano 11 września na Politechnice Częstochowskiej. W ramach tego programu uczniowie Szkoły Podstawowej nr 27 mają okazję uczestniczyć w zajęciach na uczelni, rozszerzając swoją wiedzę z przedmiotów ścisłych. Oprócz zwiększonej liczby godzin matematyki, uczniowie będą brali udział w wykładach i warsztatach z fizyki i chemii. Celem projektu jest nie tylko rozwijanie zainteresowań naukowych, ale także przygotowanie młodzieży do przyszłych studiów i kariery zawodowej.

„To bardzo dobra współpraca, przede wszystkim w obszarze przedmiotów matematycznych. Myślę, że inne szkoły będą chciały brać przykład” – Sylwia Szczygłowska, dyrektor SP nr 27.

Korzyści dla uczniów i nauczycieli

Współpraca między Politechniką Częstochowską a Szkołą Podstawową nr 27 to unikalna szansa na rozwój dla młodych ludzi. Jak podkreśla Sylwia Szczygłowska, dyrektor szkoły, projekt odpowiada na potrzeby uczniów, którzy wykazują zainteresowanie przedmiotami ścisłymi. Dodatkowe godziny matematyki oraz uczestnictwo w akademickich zajęciach mają nie tylko podnieść poziom edukacji, ale również inspirować do poszerzania wiedzy. Dziekan Wydziału Inżynierii Produkcji i Technologii Materiałów, Sebastian Mróz, zapowiada, że program ma być rozszerzany na kolejne szkoły w przyszłości.

„Pilotażowo to jest jedna klasa, ale docelowo chcielibyśmy rozszerzyć to na szkoły ponadpodstawowe” – Sebastian Mróz, dziekan Wydziału Inżynierii Produkcji i Technologii Materiałów.

Entuzjazm uczniów i dalsze plany

Uczniowie są pełni entuzjazmu wobec nowego projektu. Zuzanna Siemińska, uczennica klasy objętej programem, zdradziła, że dodatkowe zajęcia z matematyki i przedmiotów ścisłych są dla niej i jej kolegów niezwykle interesujące. Politechnika Częstochowska planuje w przyszłości rozszerzyć projekt na szkoły ponadpodstawowe, dając jeszcze większej liczbie uczniów możliwość uczestnictwa w zajęciach na uczelni.

„Mamy jedną dodatkową godzinę matematyki i jesteśmy bardzo zadowoleni” – Zuzanna Siemińska, uczennica SP nr 27.

Podsumowując, projekt „Klasa Akademicka” na Politechnice Częstochowskiej to innowacyjna inicjatywa, która otwiera nowe możliwości przed uczniami Szkoły Podstawowej nr 27. Dzięki współpracy z uczelnią młodzież ma szansę uczestniczyć w dodatkowych zajęciach z matematyki oraz wykładach i warsztatach z fizyki i chemii. Projekt jest pilotażowy, ale w planach jest jego rozszerzenie na inne szkoły, co może wpłynąć na podniesienie poziomu edukacji w Częstochowie.

Takie inicjatywy jak „Klasa Akademicka” pokazują, jak ważne jest otwieranie drzwi do akademickiego świata już na wczesnym etapie edukacji. Dzięki takim programom młodzież może nie tylko rozwijać swoje pasje, ale także zobaczyć, że nauka to fascynująca przygoda, która otwiera możliwości na przyszłość.

źródło: czestochowskie24.pl